De ce fara note?

Un sistem non-competitional ajuta copiii sa creasca armonios. Pastrand vie scanteia curiozitatii, copiii sunt predispusi la invatare.

Notele si examenele de nivel provoaca teama. Teama inhiba neocortexul si blocheaza invatarea si creativitatea. Prin lipsa presiunii notelor si lipsa pozitionarii elevilor pe o scara de la “bun” pana la “mai-putin-bun” se stimuleaza curiozitatea si creativitatea copiilor. Copiii sunt liberi sa fie asa cum vor ei sa fie.

Profesorul este un indrumator care ii ajuta pe copii sa ajunga acolo unde doresc. Nu vor ajunge cu totii in acelasi loc, fireste, dar importanta este amintirea experientei acestei calatorii. Peste ani, cand toate informatiile inutile se vor fi uitat de mult, copilul devenit adult isi va aminti cat de usor si placut a fost sa invete programare si cat de frumoasa a fost aceasta calatorie.

Nu ne propunem ca fiecare elev sa acumuleze aceeasi cantitate de informatii. Nu este posibil datorita diferentelor dintre copii dar nici nu este necesar deoarece:

  • Informatiile tehnologice accumulate astazi vor deveni depasite in cativa ani
  • Drumul in viata nu este decis si ingredientele necesare pentru obtinerea unor pozitii in competitia viitoare nu sunt inca clarificate. Nu putem presupune de cate notiuni de programare va avea nevoie in viitor tanarul adult.

Prin cursurile noastre ne propunem sa ajutam copiii sa depaseasca statutul de simplu utilizator si sa vada calculatorul prin ochii creatorilor de tehnologie si sa devina ei insisi programatorii care vor schimba lumea prin tehnologie. Cursurile noastre creeaza o introducere prietenoasa in lumea tehnologiei si ajuta copiii sa-si dezvolte gandirea de calcul (computational thinking) un ingredient cheie pentru secolul XXI.

Noi, ca parinti si profesori, putem sa expunem copiii la cat mai multe experiente incurajatoare. Putem sa le dam ingredientele din care ei isi vor construi aripile dar nu vom putea zbura in locul lor, numai ei vor decide cand si incotro o vor face.