Atelierul de VR – realitate virtuala si augmentata

Termenul de realitate virtuală ( VR ) se referă de obicei la tehnologii care utilizează seturi de căști de realitate virtuală pentru a genera imagini realiste, sunete și alte senzații care reproduc un mediu real sau pentru a crea un decor imaginar. VR simulează de asemenea prezența fizică a utilizatorului în acest mediu.  VR a fost definit ca fiind o experienta captivantă, interactivă si imersiva generată de un computer.

Realitatea augmentată (augmented reality sau prescurtat AR) reprezintă procesul prin care se face posibilă suprapunerea unei realități virtuale peste lumea reală. Termenul AR este din ce în ce mai folosit ca urmare a dezvoltării unor tehnologii capabile de a augmenta, adică de a extinde, de a aduce noi elemente realității fizice în care trăim.

Elemente ale realității virtuale au aparut inca din anii 1860 , cand dramaturgul francez Antonin Artaud , a folosit munca sa de avangardă pentru a estompa diferentele dintre iluzie și realitate. El a fost primul care a susținut că un public de teatru ar trebui să isi suspende necredința și sa considere jocul de pe scena ca fiind realitate. Primele referiri la conceptul modern de realitate virtuală a venit din zona science fiction, prin nuvela «Pygmalion Spectacles» a lui Stanley G. Weinbaum care, in 1935, descria un sistem de realitate virtuală bazată pe goggle (ochelari speciali) cu înregistrarea holografică de experiențe fictive, inclusiv miros si atingere.

Până în 2016 fusesera deja inregistrate cel puțin 230 de companii care au produse VR in curs de dezvoltare. 

Facebook de exemplu are 400 de angajați axati pe dezvoltarea VR; Google, Apple, Amazon, Microsoft, Sony și Samsung au toate echipe dedicate grupurilor AR și VR.

NASA foloseste tehnologia VR de peste douăzeci de ani. Cel mai notabil mod de utilizare VR este pentru a instrui astronautii in timp ce acestia sunt încă pe Pământ. Astfel de aplicații de simulări in VR includ expunerea la medii de lucru cu gravitație zero și training cu privire la modul de deplasare in spatiu.

In ce industrii mai poate fi folosit VR-ul: asistență medicală și terapii clinice, psihologie, educatie si training, entertainment, inginerie, design, arta.

Exemplu de aplicatie (altul decat joc) care foloseste VR:

Exemplu de aplicatie care foloseste AR:

Despre toate acestea ii vom invata pe cursantii nostri in cadrul atelierului de VR si AR, in care vom realiza propria aplicatie de vizionare a filmelor stereoscopice, vom invata despre design-ul obiectelor 3D si vom trece in revista aplicabilitatea noilor tehnologii.
Primul atelier va avea loc in data de 25 aprilie, de la ora 11:00 la ora 12:30 sau puttei opta pentru intervalul 18:00-19:30.
Cost participare: 130 lei (ochelarii VR inclusi –  vor ramane cursantilor)
Cursantii trebuie sa aiba un telefon Android pe care sa aiba spatiu de instalare a aplicatiilor pe care le vom folosi.
Varsta minima: 10 ani
Inscrierile se fac la cursuri@miciideveloperi.ro
Surse articol si poze: 
http://www.sciencefocus.com/article/28-best-ar-and-vr-apps-and-games
https://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_reality